vrijdag 30 juli 2010

Amsterdam

Voor wie zich afvroeg waarom er de afgelopen dagen geen berichtjes van ' Sjoep zijn verschenen.
Ik zat/zit een paar dagen in Amsterdam! Ik logeer in het CitizenM: een ultramodern "budget" hotel. 
Affordable Luxury for the People is hun motto. En dat maken ze wat mij betreft helemaal waar. 
De kamers zijn klein, maar van alle gemakken voorzien. Muziek, film, tv, airco het is er allemaal. 
Je kunt zelfs de kleur van je kamer aan je gemoed aanpassen....

In de lobby ga je zowaar bijna kwijlen....want die staat vol design meubelen van Vitra en Hella Jongerius. Daarnaast vind je meerdere Imacs waar je vrij gebruik van mag maken.  Een hapje en een drankje haal je in de zelfbedieningsbar en eet je op aan een willekeurig tafeltje, naast je computer of voor de televisie! Het concept is goed doordacht, maar wel met de nodige humor en een hele dikke vette knipoog!  Met tramlijn 5 om de hoek heb je ook nog eens de binnenstad van Amsterdam onder handbereik. Absoluut een aanrader!

Drie dagen heb ik door deze stad gestruind en het was heerlijk. Heel veel leuks gezien. Te veel om op te noemen en te veel om uit te kiezen......
Deze 2 adressen wil ik jullie in ieder geval niet onthouden:

Restaurant "Simpel" op de Ferdinand Bolstraat: mag van mij Simpel&Goed gaan heten...
Eetcafe Koevoet in de Jordaan (Lindenstraat, vlakbij de Noordermarkt), heel verrassend: Italiaans van topniveau in een oerhollands decor.

Vandaag nog een dagje om in te vullen, maar ik kan nie kiezen.....
KNSM eilanden, Westergasfabriek, nog even terug de Negen Straatje en de Jordaan in, of toch nog ff relaxen in het Vondelpark....


2 opmerkingen:

mamutopia zei

Westerpark is leuk! En vlakbij mijn huis :) De Haarlemmerstraat & -dijk zijn ook leuk trouwens! Veel plezier nog!

NoeKs blogt... zei

Klinkt leuk daar in A'dam, ik miste alleen wel al een receptje.
Gelukkig heb ik toch geen tijd om te koken, hang de hele dag uit het raam om te kijken naar mijn bultje :)