vrijdag 18 juni 2010

Leesclub

Het laaste boek dat ik met mijn leesclubje heb gelezen was de literaire thriller van Alice Sebold.
"De Wijde Hemel". Het boek is verfilmd als "The Lovely Bones" Normaal gesproken ben ik niet zo van de thrillers. Toch heeft dit boek mij wel gepakt. Reden: de menselijke emoties voeren in het verhaal meer de boventoon dan het "who done it" verhaal. Jammer vond ik het wel erg Amerikaanse en gedramatiseerde einde....maar das misschien persoonlijk. Geen echte mustread, maar wel een spannend vakantieboek.


Daarna een heeeeel ander soort boek gelezen! "De Helaasheid der Dingen" van Dimitiri Verhulst. Dit boek is wat mij betreft een absolute aanrader. Het boek speelt zich af in een, zeg maar gerust, kansloos gezin in Vlaanderen. De kleine Dimitri woont met zijn vader bij zijn grootmoeder en immer dronken en werkloze "nonkels". De wijze waarop Verhulst deze setting schetst is hilarisch, droogkomisch en tegelijkertijd intens triest. De wetenschap dat het boek autobiografisch is, maakt het extra indrukwekkend. Inmiddels is ook dit boek verfilmd.

Geen opmerkingen: