donderdag 13 mei 2010

Natalie Merchant

Ik ben al enige tijd fan van de bijzonder warme en melancholische stem van Nathalie Merchant. Haar cd "Motherland" heb ik grijs gedraaid!
Voor zover ik weet is ze in Nederland niet zo bekend en des te verbaasder was ik toen ik hoorde dat ze in Paradiso zou komen voor de presentatie van haar nieuwe cd "Leave your sleep".
Op naar Amsterdam dus! Het werd een bijzondere avond met een onvergetelijk optreden van een verrassend humoristische en tikkeltje excentrieke Nathalie Merchant. De poetische sfeer die zij liet ontstaan in een muisstil Paradiso stond in schril contrast met de vervuilde straten van Amsterdam waar ik me eerder op de dag over had verbaasd. Wat een puinhoop! Luister naar het  nummer "Spring and Fall to a Young Child "en je begrijpt misschien wat ik bedoel.....

1 opmerking:

NoeKs blogt... zei

Je moet ook eens naar Sarah Blasko luisteren, ook mooi...