donderdag 20 mei 2010

Easy Visje......

Een goed stukje zalm op tafel zetten valt niet mee.... Het wordt toch snel droog, valt uit elkaar of whatever, maar ik vind (vond) het altijd een crime om het goed op te dienen.
Tot ik de volgende oven methode van good old Jamie Oliver ging proberen.
Werkt perfect!

Verwarm je oven met daarin een braadslede voor op de hoogste stand (bij mij is dat 260 gr.) Wrijf de zalmfilets of moten (ik ga uit van stuks van ongeveer 225 gr.) aan beide kanten in met peper en zout, knijp er wat limoen of citroensap over uit en tenslotte wat olijfolie.
Doe de stukken vis (filets op de huidkant) in de inmiddels hete braadslede (alleen dat sissende geluid al.....!!), en laat ze daar ongeveer 10 minuutjes (afhankelijk van de dikte van je filets) liggen tot ze gaar zijn.

Bedankt Jamie!

1 opmerking:

NoeKs blogt... zei

kijk, dit soort tips krijg ik graag, ik stoei ook altijd met vis...